keskiviikko 20. huhtikuuta 2016

Popcult 2016

Päiviä! Ilmoja pidellyt ;D No, emmä tullu tänne säästä puhumaan, vaan mun ja kavereitteni reissusta Popcultiin! Popcult Helsinki 2016 (meinaan koko ajan kirjottaa Pupcult...) järjestettiin, no daa, Helsingissä. En jaksanu tehä sinne mitään uusia pukuja, joten kierrätin mun Yukiota. :D Meinasin ensin, että meen sinne vaa omissa vaatteissa ja otan kameran mukaan, mut sit kumminkin halusin laittaa jonkun cossin, mut en mitään liian hankalaa. Semmosen, missä ois mukava olla. Matkaseurana mulla oli Sere ja Nina.

Hieman erikoisemman täst conista teki kans se, että en majottunu siellä, missä con järjestetään. En hankkinu hotellihuonetta tai mitään Hesasta, koska tuli paljon halvemmaksi reissata ees-taas Onnibussilla. :D Eihän siinä, lauantaina kotona pistin itteni kasaan ja menin aamuysiksi asemalle, johon Sere ja Ninakin sitten tuli. Sere ku oli köytetty kiinni nii päästiin matkaan kohti Kamppia, mistä sit metroiltiin ja käveltiin (Sere pahalainen juoksi...) Kulttuuritalolle. Jo tässä kohtaa muistin, että ainiin, nää kengät ei ookaa ne mukavimmat kävellä. :| Enkä tietenkään ollu muistanu laittaa pohjallisia. <3



Kulttuuritalolla mun puhelin oli yks perse. Se ei meinannu millään näyttää mun lippua vaa sekoili omiaan. Onneks mul oli tabletti mukana, minkä avulla sain sitten lipun auki ja pääsin tapahtumaan sisälle. Ensimmäisenä taidettiin suunnistaa kohti vessaa, minkä jälkeen pyörittiin ympäriinsä ja seuraavaksi tärkein kohde oli päästä ostamaan Traconiin liput, mitkä sitten myös saatiin. Tätä seurasi Supernatural-luento, missä käsiteltiin Supernaturalin hirviöitä. Ihan mielenkiintonen luento kyllä, meinas vaa väsymys painaa ku oli niin nälkä. Luennon jälkeen syötiin kolmioleivät ja sen jälkeen pahamaineiset hengaajat odotteli cosplaykisojen alkuja. 



Kisoissa yks parhaista kohdista oli ku catwalk-musiikkina soitettiin DJ Sonan Kinetic -musaa. Sit kans tykkäsin väliaikaesityksen biisistä, koska siitä sain vähän itelleni ideoita yhteen skittiin... :D Parhainta tietysti oli ku mun kaveri Yoki Casualty Cosplaysta voitti Pukudesignkilpailun ja sit ku viel mun toinen kaveri Tiki voitti pukukilpailun. Hieman ehkä tihrustin, ehkä. Mitään en myönnä tietenkään. Kisojen jälkeen tottakai otettiin vähän selfieitä, koska mun oli pakko päästä leikkii mun selfiekepillä. :D

Kakkalaatu, koska puhelin on kakka...
Kisojen ja selfieiden ottamisen jälkeen lähdettiin kohti Hesburgeria nappaamaan ruokaa mukaan ja mentiin syömään niitä Tikin ja tän miehen hotellihuoneeseen. Syömisen jälkeen kans vietettiin siellä hetki aikaa, kunnes olikin aika lähteä takasin kohti Kamppia, koska oli matkattava Onnibussilla takasin Lahteen, koska yövyin Serellä. Illalla Seren luona sit suunniteltiin vähän Animeconin juttuja, kunnes käytiin nukkumaan.

Sunnuntaina sit taas jälleen Onnibussilla Helsinkiin, metrolla ja _JUOSTEN_ Kulttuuritalolle! Oli kerettävä Kunniavierastilaisuuteen (mistä tiedettiin että myöhästytään alusta), koska siel oli Pokémonin suomidubin Jessien ääninäyttelijä <3 ja kans Frollon ääninäyttelijä, mutta Jessie oli mulle enemmän se must see. :D Ja olihan se kyl ihan mahtia, niin loistoa ja sydäntä lämmitti. <3 Sain kans molempien nimmarin (mistä valitettavasti en nyt saa laitettua tähän kuvaa). Ainut mikä mua harmitti ku tajusin paikan päällä, että oisin voinu laittaa mun James-cossin päälle tolloin. :c Mut minkäs teet. Sunnuntain toinen kohokohta (mihin oli nimmareiden haun jälkeen joku 20min aikaa) oli Pokémon-musikaali! Onneks olin varannu nenäliinoja, koska ne tuli tarpeeseen. :'D Vollotin ihan kunnolla, koska nostalgia ja kaikki. Yhyy. ;__; Ysärilapsen sydäntä kyllä lämmitti oikein kovasti.

Musikaalin jälkeen kotimatka alkoi Tikin ja Tommin kyydissä. Todellakin lähden ensi vuonna Popcultiin jälleen! Jälkikäteen kyllä jalat kiitti huonoilla kengillä kävelystä. :D 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti